About Me

My photo
--- juz ordinary gurlz--- "say with humbleness, thanx u a lot , for all the blessings that u give me, for my health, for my famly, for my love ,for my work,my friends & for everything.. give opportunity to those who forgot u & those who don't know u, to know u & get a share of your kindness & mercy.."

anak Ugik

anak Ugik

Tuesday, June 21, 2011

“Pernah kah kau x salah, tapi di salahkan”

“Pernah kah kau x salah, tapi di salahkan”..hmm lirik lagu nie sgt2 mendalam bg aku...  Sebelum nie aku xpernah alaminye..hanya tahu menyanyikan jek..tp bile btol2 tepat kene kat batang idung sndri, bru lah terasa sgt2 pedihnye...sampai x terungkapkan dgn kata2..
Iye, aku tau, aku nie bukan lah manusia sempurna, bukan lah baik sgt..setiap manusia ade keburukannye jugak an, tp aku xde lah sampai nak hancurkan kebahagiaan kawaan aku sendiri... aku x sanggup lah wat cam tu sume... malah aku happy sgt2 bile tgk kawan aku bahagia,walaupun kdg2 diri sndri pon xbrape nak bahagia..... cume aku betul2 xsangka, bile kite selalu doakan kebahagiaan kawan2 kite..tup..tup..dia tuduh kita mcm2 lak...
Hurm..xsangka kan...sedih sgt2 bile mengenangkan masalah nie... xtau dah nak wat camne..ngat kan sume masalah yg mule2 aku anggap remeh temeh nie dah settle. Rupe2 nye tak... kite umur dah meningkat. Dah tibe mase tok fikirkan haluan hidup yang lebih terjamin..bukan lg mase untuk tuduh menuding jari kt owg lain bile kite ditimpa masalah... hmm bile lah masalah ini nak berhenti dari terus mengganggu hidup aku ek..aku dah x larat..sgt2 xlarat nak menghadapinye.. byk lagi masalah lain yg aku patot fikir & kene fikir...
Aku harap kawan aku tu sedar la, aku nie xsuke nak bermusuh @ bermasam muke dgn kawan sendiri... yelah bak kate pepatah” musuh jgn di cari” & yg paling aku xnak sekali kawan lak yang bertukar menjadi musuh..dan yg palin penting sekali ingatlah  menfitnah orang sama dengan dosa membunuh .nauzubillahminzalik.Ya Allah jauhkan aku dari perkara sebegini...amin...

No comments:

Post a Comment